17 lutego 2018 Brak komentarzy admin Mama Fit , , ,

BMI to skrót od angielskiego Body Mass Index – dzięki temu współczynnikowi możemy obliczyć, czy pomiędzy naszą wagą a wzrostem są wyrażone konkretne prawidłowości. Daje to pewną kompetencję na temat zagrożenia nadmierną wagą lub zbyt niską masą ciała. Trzeba niemniej pamiętać, że poprzez przeliczenie tego indeksu nie poznamy zawartości tkanki tłuszczowej w organizmie, co może dawać zafałszowany obraz normalnej masy ciała. Nawet gdy współczynnik ciężaru ciała do wzrostu podniesionego do kwadratu na poziomie normy, zawartość tłuszczu w masie ciała może być podwyższona. Wyznacznik ten jest więc użyteczny jako przyrząd do szybkiego, orientacyjnego sprawdzenia, czy nasza waga jest prawidłowa.
Oblicz BMI – wzór jest nieskomplikowany i polega na podzieleniu własnej wagi przez wzrost wyrażony w metrach do kwadratu. Zdobyty wskaźnik należy obejrzeć w rozdziale na kategorie – wynik pomiędzy 18, 5 a 25, 0 oznacza wagę prawidłową oraz brak zagrożenia otyłością lub niedowagą. Natomiast rezultat powyżej 30, 0 to poważne ostrzeżenie – oznacza I stopień otyłości, co może skutkować poważnymi problemami natury zdrowotnej. Przy takim współczynniku warto bez ociągania się udać się do dyplomowanego znawcy żywienia w celu ustalenia sposobu żywienia i planu odchudzania.