17 lutego 2018 Brak komentarzy admin Mama Fit , , ,

Uznaje się w naszym społeczeństwie, że to właśnie obiad jest najważniejszym posiłkiem w ciągu całej doby. Gdy więc tylko mija południe i dochodzi godzina trzynasta, prawie wszyscy planujemy, żeby zjeść coś obfitego, pożywnego i smacznego. Jeżeli jednak jesteśmy na diecie, powinniśmy stworzyć dietetyczny obiad. A jak powinien wyglądać?
Nasz obiadowy talerz należy podzielić na trzy części. Pierwsza będzie przeznaczona na danie mięsne bądź danie rybne, druga na sałatę, a ostatnia, trzecia na dodatki takie jak ryż lub kaszę. Zwykle zakładamy, że to właśnie kotlet musi stanowić największą część naszego obiadu, a tak wcale nie musi być. To właśnie sałatka musi zajmować większość naszego posiłku. Później ćwierć posiłku będzie dopełniona przez danie mięsne, a reszta przez ryż lub kaszę. Jedzenie zaczynajmy także od spożycia sałaty. To ona zapełni nasz brzuch. Jarzyny mają w składzie albowiem ogromne ilości błonnika, który napełni nas na długi okres czasu. Gdy zjemy taką sałatkę, na pewno sięgniemy po mniejsze ilości pozostałych dań, a to właśnie wyjdzie nam tylko na korzyść. Nie zapominajmy także, że nawet dietetyczny posiłek nie będzie dla nas dobry, jeśli zjemy go w ogromnych ilościach. Postarajmy się więc nabierać potrawy na mniejsze talerzyki. To one sprawią, że nasz mózg otrzyma sygnał, że zjadamy duże ilości jedzenia. To dzięki temu szybciej się najemy i raczej nie sięgniemy po kolejną dokładkę.
I jeśli właśnie tak będą wyglądać nasze codzienne obiady, z całą pewnością dzięki nim ułatwimy sobie proces odchudzania. Na pewno będziemy mogli szybciej pozbywać się nadwagi, a jednocześnie sprawimy, że będziemy zdrowsi.