Całkiem sporo ludzi na samo brzmienie słowa „dieta” ma negatywne nastawienie. W rzeczywistości, nie musi to oznaczać okrutnego głodzenia się, czy też nudnych i niesmacznych pokarmów. Dieta oznacza dobrze dobrane żywienie, które dostarcza odpowiedniej ilości kalorii oraz dostarcza wartości odżywcze, dopasowane indywidualnie w zależności od jej wagi i stopnia aktywności fizycznej.
Dietetyczne przepisy kulinarne nie muszą składać się ze składników, których w ogóle nie chcielibyśmy jeść. Dobra dieta, może być również dietą smaczną. Sporo osób obawia się konieczności rezygnacji z mięsa. Popularnym mitem jest, że dietetyczny obiad powinien być pozbawiony produktu mięsnego. Należy jedynie dobrze wybierać jego typ.
Gdy jednak nie jesteśmy w stanie zrezygnować z mięsa, w ogóle tego nie musimy robić. Niskokaloryczne przepisy kulinarne mogą posiadać wśród swoich składników głównie drób, a w szczególności mięso indycze. Drób cechuje się się dużą zawartością białka, które poprawi jakość naszych mięśni oraz ma w swoim składzie niewielką ilością tłuszczu, dzięki czemu, tkanka tłuszczowa nie będzie się kumulować tam gdzie nie trzeba.
Pamiętajmy o tym, że kartofle nie posiadają dużej ilości kalorii. Kaloryczne w dużej mierze bywa to, czym je polewamy. Nie musimy zatem odpuszczać sobie ziemniaków, zredukujmy w zamian za to ilość tłuszczu, jakim są okraszone. Jeżeli mamy tego typu możliwość, smażmy na oliwie z oliwek zamiast używać oleju.
Zrezygnujmy z niezdrowych produktów typu chipsy. W ich miejsce znacznie lepiej będzie wprowadzić orzechy, pełne zdrowych tłuszczów roślinnych, które wesprą funkcjonowanie naszego serca, tak ważną nie tylko podczas odchudzania. Ziarna słonecznika, pestki dyni, również będą działać jako pyszna, małokaloryczna przekąska.