17 lutego 2018 Brak komentarzy admin Mama Fit , , , , ,

Problem z nadwagą i otyłością jest ogromny. Zjawisko nadmiernej konsumpcji, życie w biegu, niepodejmowanie aktywności fizycznej, wszystko to prowadzi do budowania niezdrowej masy ciała.
Co więc zrobić aby pozbyć się nadmiernych kilogramów, jak schudnąć? Bez wątpienia koniecznym jest, by zrewolucjonizować swoje nawyki związane z codziennym odżywianiem. Nie jest to proces krótkofalowy oraz zawsze trzeba o tym pamiętać. Bardzo często zamęczamy się tak zwanymi dietami cud, przechodzimy na kilkudniowe głodówki, które w szybkim czasie mają sprawić, że stracimy przeszkadzające nam kilogramy. Nie tędy droga. Tego typu działania bardzo często kończą się często spotykanym efektem jojo, czyli osiągamy zupełnie inny efekt niż wcześniej zamierzony.
Dieta nie powinna być czymś koniecznym/nieprzyjemnym. Najbardziej ważne jest to aby zaprzyjaźnić się ze zdrowymi produktami: warzywami, owocami, nietłustym mięsem (drób, ryby), dostarczać organizmowi wystarczające ilości płynów (głównie wody).
Zdrowe odżywianie pozwala nam na spożywanie tak na prawdę wszelkich potraw, które do tej pory gościły na naszych stołach. Jak zrzucić kilogramy na takiej diecie? Nic prostszego, zazwyczaj do redukcji masy ciała wystarcza ograniczenie ilości zjadanych pokarmów.
Kolejnym krokiem jest pozbycie się z diety cukrów oraz soli. Oczywistym jest, że nie chodzi tutaj o całkowite wyeliminowanie wszystkich łakoci i solonych potraw. Bardziej mamy tutaj na myśli przekąski, które są główną przyczyną przybierania na wadze.
Kiedy mowa o przekąskach należy zarazem powiedzieć o wieczornym/ nocnym podjadaniu. Jeśli rzeczywiście pragniemy schudnąć powinniśmy zrezygnować z podjadania przed snem. Jeśli odczujemy głód zjedzmy jabłko albo inny owoc.