Któż z nas nie kocha słodyczy! Ubóstwiamy po nie sięgać by naprawić sobie humor, w czasie spotkań z przyjaciółmi czy oglądania telewizji, aczkolwiek chociaż jest to relaksujące, tego typu nawyki są bardzo niezdrowe. Nadmiar cukru, tłuszczu i kalorii, których pełne są klasyczne desery, może przysłużyć się do nadwagi, cukrzycy albo chorób mięśnia sercowego. Czy to znaczy, że powinniśmy całkowicie zrezygnować z przekąsek? Bezsprzecznie nie! Poniżej garść porad, jak przyrządzić dietetyczne przekąski.
Fundamentem powinno być ograniczenie węglowodanów. W jaki sposób to zrobić? To łatwe. Cukier możemy bardzo łatwo substytuować poprzez zastosowanie naturalnych słodzików, takich jak na przykład stewia bądź ksylitol. Stewia to roślina wywodząca się z Ameryki Południowej, która niezwykle bogata jest w glikozydy. Nie są one trawione przez ludzi, więc pomimo tego, że stewia jest nawet kilkaset razy bardziej słodka niż cukier, nie ma niszczycielskiego oddziaływania na nasz organizm. Ksylitol to naturalny cukier pochodzący z brzozy, przez wzgląd na swoje działanie przeciwpróchnicze używany w produkcji gum do żucia.
Nie zapominajmy również żeby zastąpić bitą śmietanę naturalnym jogurtem. Oparciem zdrowych, dietetycznych przekąsek może być bez dwóch zdań kasza jaglana, która niewyobrażalnie sprawdzi się do wypieku ciast.
Innym interesującym produktem, który możemy wykorzystać do sporządzenia dietetycznych przekąsek jest tapioka. To roślina z Ameryki Południowej, która niesamowicie sprawdzi się do przyrządzenia różnorodnych musów i puddingów.
Jak widać, dieta nie musi oznaczać całkowitej rezygnacji z deserów, należy je raptem odpowiednio przygotować, tak, aby były zdrowe.