17 lutego 2018 Brak komentarzy admin Mama Fit , , , , ,

Bardzo często mawia się, że śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia i rzeczywiście tak jest, jak przekonują specjaliści od żywienia. Nie tylko przynosi energię na początek dnia, ale również na cały, gdyż deficytów składników odżywczych, które pojawiają się w organizmie gdy pominie się ten posiłek, nie da się uzupełnić w trakcie dnia. Poza tym śniadanie, nawet skromne, na przykład banan czy inny owoc, powoduje, że „budzi się” układ trawienny, jest to więc dla niego swoiste paliwo rozruchowe. Dzięki temu kolejne posiłki są szybciej trawione, ale ma to także znaczenie wcale nie tylko dla osób odchudzających się. Dla tych jednak istotna jest również ta informacja, że pokarmy spożyte do południa są trawione szybciej niż po południu, kiedy to już organizm zwalnia przed nocnym odpoczynkiem. Z tego względu jeżeli ktoś przebywa na diecie i boi się, iż utyje na przykład od słodkich smakołyków, a ma na nie wielką ochotę, powinien spożywać je właśnie w godzinach przedpołudniowych, w ramach pierwszego ewentualnie drugiego śniadania. Jeżeli z kolei ktoś przebywa na wyjątkowo restrykcyjnej diecie odchudzającej, musi wybrać dietetyczne śniadanie. Może to być przykładowo lekkostrawna mieszanka musli z owocami, świeżymi lub suszonymi, z nietłustym mlekiem, jogurtem albo – w wersji super dietetycznej – przegotowaną wodą lub sokiem owocowym. Na śniadanie dietetyczne da się również jadać pieczywo pełnoziarniste, zdrową owsiankę (będzie zawierała mniej kalorii na odtłuszczonym mleku) oraz ogromne ilości owoców oraz warzyw. Osoby z kolei, które się nie odchudzają, muszą zadbać, by ich pierwsze posiłki były niezmiernie wartościowe i treściwe.